Hobe berandu, inoiz ez baino, ezta?

Hobe berandu, inoiz ez baino, ezta?
Apurka - apurka, aurrerantz!

GORA TEKNOLOGIA BERRIAK!!!

GORA TEKNOLOGIA BERRIAK!!!

viernes, 25 de abril de 2008

IKt –ak eta ikasgeletan sortzen ari diren berrikuntza (Manuel Ariaren artikulua)

Informeak diotenez, Europako eskola gehienak, eta Espainiarrak zehazki, errekurtso teknologiko nahikoz (ordenagailu, WIFI, arbel digitalak, proiektu multimedia…) hornituta daudela defendatzen du. Baina, TTBB hauen sartunea gero eta handiagoa bada ere oraindik ez du esan nahi eredu pedagogikoan guztiz txertatuta daudela, eredu tradizionala nagusi izaten jarraitzen baitu. Herrialde asko dira inbertsioak egin dituztenak baina momentuz irakasle gehiengoa eredu tradizionalerako laguntza gisa baino ez erabiltzen, beraz, atera dezakegun ondorioa bada eskolak pairatu duen TTBB –en inpaktua irakaskuntza – ikaskuntza prozesuan baxua dela.

TTBB hauen erabilera “antolakuntzarako” bideratuta dauden jarduerak aurrera eramateko izaten da, hala nola:
- Programaketa didaktikoa
- Ariketen prestakuntza
- Multimedia aurkezpenak
- Web –ean nabigatzeko
- E – maila –en bidezko komunikazioa

Hala eta guztiz ere, ez dute arreta asko jartzen material didaktiko digitalaren eraketan eta elaborapenean edota beste zentroekin batera proiektu komunak sortzeko. Bestalde, aipagarria da ere, ikasleekin klasearen barruan egiten duten material honen erabilera eskasa.

Askok defendatzen dute ordenagailuak erabiltzeak zera dakarrela haurrentzako: eskuratutako informazioaren hedapena, ariketa anitzen berri izatea… baina oraindik eta ikusi dugun bezala denbora behar da, momentuz, espero dugun baino panorama grisago baten aurrean baikaude.

Web 2.0

Web 2.0 kontzeptuaren bultzatzaileek webaren erabilpena gizarte sareak eta elkarrenganako kolaboraziora zuzendua dagoela deritzote, halaber, gizarte sareak sortutako edukien etekin edo informazioak aprobetxatu ditzaketelarik weborri interaktibo eta bisualki erakargarriak sortzeko balio baitu. Gainera, teknologia konplexua da eta etengabeko eboluzioan jarraitzen du.

Alegia, weborri tradizionalekin alderatuz, Web 2.0 orrietan erabiltzaileen bilgune funtzioa nabarmenagoa da. Hau da, datu base batetan oinarritzen diren Interneteko zerbitzu eta tresnaz ari garelarik, berau zerbitzuaren erabiltzaileengatik aldatua izan daitekeelarik, bai bere edukien aldetik (aurretik dagoen informazioari informazioa gehituz, aldatuz edo ezabatuz edo meta-datuak erlazionatuz), aurkezteko eran edo eduki eta moduan aldi batera.

Web 2.0 –a bada aplikazio tradizionaletatik web –aren bidez funtzionatzen dutenenrarteko trantsizioa. Ereduaren hobekuntza gauza interesgarriagoak egiteko aukera usten digularik. Azkeneko erabiltzailearentzako irtenbide hobeak eskura izan dadin.

Web 2.0 –arekin zerikusia duten artikuluak:
• Web 2.0 ¿Reconfiguración social o tecnológica?
• What is Web 2.0 en O’reilly (ingeleses)
• Web 2.0 Wikipedian
• Plataforma Web 2.0 : ¿Que Es?
• Web 2.0 for designers
• Are you ready for Web 2.0? en Wired.
• El evento Web 2.0 Expo
• Proyectos web 2.0 aparecidos en España en el 2007
• Como crear un logo web 2.0
• Eztabaida: ¿Relación entre Web 2.0 e Internet 2?